8 Aralık 2011 Perşembe

SUBLIMINAL MESAJLARA GİRİŞ


SUBLIMINAL MESAJLAR


Diğer bir adıyla bilinç altı telkinleri…
İnsanların bilinçaltları etki altına almayı hedefleyen çeşitli teknikler kullanılarak gönderilen mesajlara ‘’subliminal’’ denir.İnsanların şuur altlarını etkilemenin bir çok tekniği bulunur.Bunların başlıcaları şunlardır;
·         Dijital ses dosyalarına gizlenen subminaller
·         İzlediğimiz çeşitli görsellerde gözümüzün ve beynimizin algılayamayacağı kadar az süredeki görüntüler,25. Kareler
·         Bir ürünün pazarlamasında önemli paya sahip afişlere,reklamlara gizlenmiş şekiller,resimler,rakamlar veya harfler.

AMAÇ NEDİR?

Ø  Bir ürünün pazarlamasını yapmak
Ø  Bir inancın,görüşün ,topluluğun,zümrenin veya gizli bası masonik örgütlerin propagandasını yapmak

SİSTEM NASIL ÇALIŞIR?

Bilinçaltı telkinlerinin en belirgin tekniklerinden biri mp3 formatındaki  şarkı gibi işitsel dosyaların içine saklanan subminallerdir.

v  MP3

Bildiğimiz gibi kulağımız sadece belirli frekanstaki sesleri işitir.Kolaylıkla duyabildiğimiz işitsel öğeler bu seslerin bizlerin duyabalidiği frekanstaki sesler olduğu anlamına gelir.Fakat subminalde amaç rahatlıkla duyabildiğimiz ses frekanslarının arasına daha düşük ya da daha yüksek frekanstaki ses öğeleri gizleyerek bunları beynimizin algılamasını sağlamaktır.(beynimizin algılayabildiği dikkat edelim).Çünkü beynimiz ve bilinçaltımız daha yüksek veya daha düşük frekanslardaki işitsel öğelerl algılayabilme kapasitesine sahiptir.Örnek vermek gerekirse bir kişi 8 ila 12 hertz frekasındaki subminal içeren bir işitsel öğeyi –mp3 gibi- kulağıyla dinleyebilir.Fakat biz bu (şarkıdan örnek verelim) şarkıyı neşeli bir bir biçimde dinlerken bilinçaltımızda bu şarkının içine gizlenmiş subminali algılar.Ama kulağımız bu subminalin farkına bile varamaz.Çünkü dalga boyu düşük ya da yüksektir.

v  25. KARE TEKNİĞİ

Görsel anlamda bilinç altına subminal göndermenin önemli tekniklerinden biri 25.kare tekniğidir.İzlediğimiz bir anlık görüntü 24 kareden ve 655 satırdan meydana gelir.Video ve sinema gibi görsel öğelerde zamanlama saat,dakika,saniyeden oluşur.Saniyeden sonra ise kare gelir ve bir saniyenin değeri 24 karedir.İşte bu 24 kare bir araya geldiğinde 1 ekran boyutundaki kareyi oluşturur.Video,film,sinema gibi akıcı görsel öğelerde her 327,5 satırda bir kontrol parçası veya kontrol noktası bulunur.İşte 25 kare tekniğiyler vermek istediğimiz subminali bu aralıktaki görüntüleri keserek buraya ekliyoruz.Yani 25.kare anlık bir görüntü haline geliyor.Kare sayısı saniyede 24 olacakken bu teknikle kare sayısı 25’e çıkıyor.Biz izlediğimiz filmde yada herhengi bir görüntüde bu 25.kareye göremezken bilinçaltımız bu subminale maruz kalmış olur.Ve bu tekniği uygulayanlar amaçlarına ulaşmış olurlar.
25.kare tekniği dünya sinema sanayiinde olağan bir şey haline gelmiştir.Evlerimizde yada sinema salonlarında rahatça film izlerken gerek reklam amaçlı gerekse de herhangi bir inanışın,gizli yapılanmanın ve ideolojiniz propagandasını içeren subminallere maruz kalmış oluyoruz.

PEKİ, GÖREMEDİĞİMİZ HALDE NASIL ETKİLENİYORUZ BU 25inci KARELERDEN?


Bu adamlar zaten açıktan açığa bu işi yapıyorlar. Filmlerle, reklamlarla her türlü mesajı veriyorlar. Buna rağmen niçin böyle gizli bir kare uyguluyorlar?Cevâbı çok basit : Çünkü, gördüğümüz zaman bu kadar etkili olmuyor. Çünkü, kişi,şuurlu bir tercih ile gördüklerini veya duyduklarını ya red ediyor ya da kabul ediyor. Çünkü baştan önüne seçenek olarak getirilmiş oluyor.Fakat bu, öyle bir şey ki insan onu görmüyor, duymuyor ve hissedemiyor, yani bizlerin algı frekanslarımızın tamamen altında veya üstünde yer alıyor. Böyle bir şeyi kabul yahut red etme gibi bir imkânımız var mı? Elbette hayır.İşte 25. karenin ve subliminal reklamların temel mantığı budur! Hedefteki kitlenin şuurlu tercih hakkını gasbederek, onları gizlice zehirlemek!
Bu işi yapanlar insanı ve insanın yaratılışını (fıtratını) çok iyi biliyorlar. 1900’lü yıllara kadar uzanan bir geçmişi var bu tür çalışmaların. Psikolog ve psikanilistlerin insanla ilgili uyguladıkları, gözlemledikleri ve deneylerle ortaya koydukları bilgi ve bulgulardan yola çıkarak “İnsanı nasıl etkileyebiliriz” sorusuna cevap aradılar. İlk başta ticarî hedefler ve büyük şirketlerin mallarını halka pazarlamanın bir yolu olarak gördüler bu şuur-altı telkinleri. Daha sonra ise bu taktiği öğrenen her kişi ve her yapımcı kendi niyet, inanç ve ideolojisine göre vermek istediği mesajları bu yolla insanlara zerk etmeye başladılar.

25inci KARE NE ZAMAN ve NASIL ORTAYA ÇIKMIŞTIR?

Şuuraltının bütün görüntü, ses ve resimleri kaydetme özelliği 1900’lü yıllardan beri insanları yönlendirmek için kullanılmaktadır.
1900’lü yıllarda Knight Dunlap adında Amerikalı bir psikoloji profesörü ilizyon gösterisi yaparken şuur gücüyle algıalanmayan “hissedilemez gölgeler” kullanarak aynı uzunluktaki 2 çizgiyi seyircilerin farklı ölçülerde algılamasını sağlamıştı.
İşte buradan hareketle şuur-altını hedef alarak mesaj göndermeyi hedefleyen ve adına “Subliminal Mesajlar” denen bu tür reklamlar ilk kez 1950′li yıllarda Amerika’da ortaya çıktı.
James Vicary adlı reklamcılık uzmanı, sinema salonlarında yaptığı bir deney sonucu patlamış mısır ve kola satışlarının arttığını iddia etti. Bu deneyde film perdede oynarken, sâliselik görüntüler hâlinde gözle görülemeyen gizli kareler ve gizli mesajlarda : “patlamış mısır ye” ve “Kola iç” sloganları çıkıyordu. Seyirci bu sloganları şuurla algılayamadığı hâlde, şuuraltına hitap eden bu sloganlar neticesinde Kola satışlarının yüzde 18.1, patlamış mısır satışlarının ise yüzde 57.7 arttığı görüldü.


ASIL HEDEF ÇOÇUKLAR

 Subliminal teknolojisi maalesef çizgi filmlerde, şarkılarda, reklam panolarında, filmlerde yasal olmayan bir şekilde kullanılıyor. Çocuklara sevgiyi kardeşliği öğütleyen masum zannettiğimiz çizgi filmlerin arasına pornografik resimler, şiddet unsuru içeren görüntüler bu teknolojiyle saklanıyor. Çocuğumuz fark etmeden o görüntüleri beynine konuk ediyor ve şahsiyetinin oluştuğu o en ciddî yaş dilimde (sıfır-yedi yaş arası) bu görüntüler içeride şuur-altında hapsoluyor. Artık siz siz olun her gördüğünüz ve duyduğunuza çok dikkat edin.Özellikle Disney, yaptığı çizgi filmlerde cinsellik temasını yıllardır çocuklarımızın şuur-altına kazımıştır.

v  RESİMLERDEKİ SUBMINALLER







KADIN CİNSELLİĞİ KULLANILARAK OLUŞTRULAN SUBMINAL ÖRNEKLERİ






WALT DİSNEY'İN LITTLE MERMAİD ADLI ÇİZGİ FİLMİ.TAMAMEN ÇOCUKLARIN ŞUUR ALTLARINA YÖNELİK!





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder